دعای مستجاب

دعاها و روایات ائمه معصوم(ع)

دعای مستجاب

دعاها و روایات ائمه معصوم(ع)

دعای رفع فقر

ای محمد، اگر به کسی از امت تو فقر رو آورد و می خواهد از آن نجات یابد. پس درباره آن به من متوسل شود و بگوید
  

یَا مَحَلَّ کُنُوزِ أَهْلِ الْغِنَى وَ یَا مُغْنِیَ أَهْلِ الْفَاقَةِ مِنْ سَعَةِ تِلْکَ الْکُنُوزِ بِالْعَائِدَةِ إِلَیْهِمْ وَ النَّظَرِ لَهُمْ یَا اللَّهُ لَا یُسَمَّى غَیْرُکَ إِلَهاً إِنَّمَا الْآلِهَةُ کُلُّهَا مَعْبُودَةٌ دُونَکَ بِالْفِرْیَةِ وَ الْکَذِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا سَادَّ الْفَقْرِ وَ یَا جَابِرَ الْکَسْرِ وَ یَا کَاشِفَ الضُّرِّ وَ یَا عَالِمَ السَّرَائِرِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ ارْحَمْ هَرَبِی إِلَیْکَ مِنْ فَقْرِی أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْحَالِّ فِی غِنَاکَ الَّذِی لَا یَفْتَقِرُ ذَاکِرُهُ أَبَداً أَنْ تُعِیذَنِی مِنْ لُزُومِ فَقْرٍ أَنْسَى بِهِ الدِّینَ أَوْ بِسُوءِ غِنًى أُفْتَتَنُ بِهِ عَنِ الطَّاعَةِ بِحَقِّ نُورِ أَسْمَائِکَ کُلِّهَا أَطْلُبُ إِلَیْکَ مِنْ رِزْقِکَ کَفَافاً لِلدُّنْیَا تَعْصِمُ بِهِ الدِّینَ لَا أَجِدُ لِی غَیْرَکَ مَقَادِیرُ الْأَرْزَاقِ عِنْدَکَ فَانْفَعْنِی مِنْ قُدْرَتِکَ فِیهَا بِمَا تَنْزِعُ بِهِ مَا نَزَلَ بِی مِنَ الْفَقْرِ یَا غَنِیُّ یَا مُجِیبُ
 

ای محل گنچینه مردمان ثروتمند و ای کسی که مردم فقیر را از وسعت این گنجهای ثروتمند می کنی و به آنها عنایت و توجه می فرمایی. ای خدا،ما جز تو خدایی را نمی شناسیم. زیرا همه آن خدایان مورد عبادت مشرکین، پائین تر از تو هستند آنها به دروغ مورد عبادت واقع می شوند، خدایی جز تو نیست. ای آن که فقر و غنا در دست اوست و ای جبران کننده ضررها و ای داننده اسرار،من از فقر به سوی تو فار کرده ام،به من رحم کن. و من از تو با توسل به آن نامت مسئلت می کنم که هر کسی آن رایاد کند ابدا فقیر نمی شود، که مرااز این گرفتاری در فقر،پناه دهی، یا بوسیله علاقمند شدن به دین و یا غنی کردن، به حق نور همه نام هایت، از تو روزی کافی در دنیا می خواهم که بوسیله آن، دین خود را حفظ کنم و جز تو کسی را نمی شناسم که تقدیر کننده ارزاق باشد چون همه روزی ها در نزد تو است . با قدرت خود مرا بر آن روزی کفاف برسان تا من از این فشار فقر نجات یابم، ای غنی و عوف و رئوف.
 
وقتی که بنده ام چنین کلماتی را بگوید، من فقر را از قلب او بیرون می کنم و او را با لباس غنا و ثروت می پوشانم و نیز او را اهل قناعت می کنم که اسراف در خرج نکند

تعجیل در ظهور امام زمان(عج): اللهم صل علی محمد و آل محمد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد