دعای مستجاب

دعاها و روایات ائمه معصوم(ع)

دعای مستجاب

دعاها و روایات ائمه معصوم(ع)

دعای آمرزش گناهان کبیره و بزرگ


دعای آمرزش گناهان کبیره و بزرگ  

ای محمد،بگو هر کس از امت تو مرتکب گناه کبیره می شود بعد می خواهد آن گناه از نامه اعمالش محو شود و از آن پاک گردد،بدنش را پاک کند و لباس پاکی بپوشد،از آبادی بیرون برود و در صحرا و جای خلوت، رو به من بکند ( یعنی رو به قبله بنشیند) به طوری که هیچ کس او را نبیند. بعد دستهایش را به سوی من بلند کند. چون در آن هنگام هیچ کس میان من و او حایل نیست و بگوید 

یَا وَاسِعاً بِحُسْنِ عَائِدَتِهِ وَ یَا مُلَبِّسَنَا فَضْلَ رَحْمَتِهِ وَ یَا مَهِیباً لِشِدَّةِ سُلْطَانِهِ وَ یَا رَاحِماً بِکُلِّ مَکَانٍ ضَرِیراً أَصَابَهُ الضُّرُّ فَخَرَجَ إِلَیْکَ مُسْتَغِیثاً بِکَ آئِباً إِلَیْکَ هَائِباً لَکَ یَقُولُ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی وَ لِمَغْفِرَتِکَ خَرَجْتُ إِلَیْکَ أَسْتَجِیرُ بِکَ فِی خُرُوجِی مِنَ النَّارِ وَ بِعِزِّ جَلَالِکَ تَجَاوَزْتُ تَجَاوَزْ یَا کَرِیمُ وَ بِاسْمِکَ الَّذِی تَسَمَّیْتَ بِهِ وَ جَعَلْتَهُ فِی کُلِّ عَظَمَتِکَ وَ مَعَ کُلِّ قُدْرَتِکَ وَ فِی کُلِّ سُلْطَانِکَ وَ صَیَّرْتَهُ فِی قَبْضَتِکَ وَ نَوَّرْتَهُ بِکِتَابِکَ وَ أَلْبَسْتَهُ وَقَاراً مِنْکَ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَطْلُبُ إِلَیْکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَمْحُوَ عَنِّی مَا أَتَیْتُکَ بِهِ وَ انْزِعْ بَدَنِی عَنْ مِثْلِهِ فَإِنِّی بِکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَعْتَصِمُ وَ بِاسْمِکَ الَّذِی فِیهِ تَفْصِیلُ الْأُمُورِ کُلِّهَا مُؤْمِنٌ هَذَا اعْتِرَافِی لَکَ فَلَا تَخْذُلْنِی وَ هَبْ لِی عَافِیَةً وَ أَنْجِنِی مِنَ الذَّنْبِ الْعَظِیمِ هَلَکْتُ فَتَلَافَنِی بِحَقِّ حُقُوقِکَ کُلِّهَا یَاکَرِیمُ 

 

 ای خداوندی که رحمت وا سعه تو، شامل همه است. ای کسی که به مردم خیر می رسانی. ای خداوندی که همه رحمتت را دارند و ای کسی که بواسطه شدت سلطنتش مردم از او می ترسند وای رحم کننده درهر مکان. گرفتاری که زیان داده است به سوی تو آمده است و به تو پناه آورده و وحشتش را برای تو می گوید من عمل بدی کردم و به نفع خود ضرر رساندم و بواسطه مغفرتی که در تو سراغ دارم به سوی تو آمده ا م گر چه من در اثر ارتکاب گناه به عزت و جلال تو تجاوز کردم حالا تو را به نامت سوگند می دهم که خود را به آن نام نامیده ای تو آن همه عظمت و قدرت و سلطنت که بر همه جهان داری و آن نامت را بوسیله قرآن منور کرده ای ای خدا بزرگ از تو در خواست می کنم که آن گناه بزرگ مرا از نامه اعمال من پاک کنی و بدن مرا از وبال آن گناه خالی سازی چون من به تو ای خدائی که غیر از تو خدائی نیست پناه آورده ام و نام تو که همه امور را با آن فیصله می دهی چنگ زده ام و به قدرت تو ایمان دارم . این اعتراف من است پس مرا خوار نکن و به من عفیت عطا فرما و مرا از این گناه بزرگی که هلاکم کرده نجات ده و مرا به خاطر همه حقوقی که داری عفو کن ای خداوند کریم . ای محمد، اگر این شخص در آن چیز که من به تو امر کردم خالصانه عمل کند و هدفش غیر من نباشد، من او را از خسران آن گناه بزرگ خلاص می کنم و دستهای او را از آلودگی به این گناه پاک می کنم. زیرا من به تو نامهایی را یاد دادم که دعا به وسیله آنها مورد اجابت واقع می شود.

     تعجیل در ظهور امام زمان(عج): اللهم صل علی محمد و آل محمد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد