دعای مستجاب

دعاها و روایات ائمه معصوم(ع)

دعای مستجاب

دعاها و روایات ائمه معصوم(ع)

دعا بیماری


 ای محمد، هر کس از امت تو گرفتار بلا گردد، درباره آن به من متوسل شود و بگوید:
یَا مُصِحَّ أَبْدَانِ مَلَائِکَتِهِ وَ یَا مُفَرِّغَ تِلْکَ الْأَبْدَانِ لِطَاعَتِهِ وَ یَا خَالِقَ الْآدَمِیِّینَ صَحِیحاً وَ مُبْتَلًى وَ یَا مُعَرِّضَ أَهْلِ السُّقْمِ وَ أَهْلِ الصِّحَّةِ لِلْأَجْرِ وَ الْبَلِیَّةِ وَ یَا مُدَاوِیَ الْمَرْضَى وَ شَافِیَهُمْ وَ یَا مُصِحَّ أَهْلِ السُّقْمِ بِإِلْبَاسِهِمْ عَافِیَتَهُ بِطِبِّهِ وَ یَا مُفَرِّجُ [مُفَرِّجاً] عَنْ أَهْلِ الْبَلَاءِ بَلَایَاهُمْ بِجَلِیلِ رَحْمَتِهِ قَدْ نَزَلَ بِی مِنَ الْأَمْرِ مَا رَفَضَنِی فِیهِ أَقَارِبِی وَ أَهْلِی وَ الصَّدِیقُ وَ الْبَعِیدُ وَ مَا شَمِتَ بِی فِیهِ أَعْدَائِی حَتَّى صِرْتُ مَذْکُوراً بِبَلَائِی فِی أَفْوَاهِ الْمَخْلُوقِینَ وَ أَعْیَتْنِی أَقَاوِیلُ أَهْلِ الْأَرْضِ لِقِلَّةِ عِلْمِهِمْ بِدَوَاءِ دَائِی وَ طِبُّ دَوَائِی فِی عِلْمِکَ عِنْدَکَ مُثْبَتٌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْفَعْنِی بِطِبِّکَ فَلَا طَبِیبَ أَرْجَى عِنْدِی مِنْکَ وَ لَا حَمِیمَ أَشَدُّ تَعَطُّفاً مِنْکَ عَلَیَّ قَدْ غَیَّرَتْ بَلِیَّتُکَ نِعَمَکَ عَلَیَّ فَحَوِّلْ ذَلِکَ عَنِّی إِلَى الْفَرَجِ وَ الرَّخَاءِ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ لَمْ أَرْجُهُ مِنْ غَیْرِکَ فَانْفَعْنِی بِطِبِّکَ وَ دَاوِنِی بِدَوَائِکَ یَا رَحِیمُ
ای سالم کننده بدنهای ملائکه خود، و ای کسی که این بدنها را برای اطاعت خویش آفریده ای، ای آفریننده مردم سالم و بیمار و ای کسی که به عده ای سلامتی می دهی تا آنها را آزمایش کنی و به عده دیگر بیماری می دهی تا در مقابل صبر به آنان پاداش بدهی و ای شفا دهنده بیماران با طبابت خود و ای کسی که بلا را از اهل بلا دور می کنی تا رحمت خود را بر آنها نشان دهی، به من گرفتاری نازل شده که بوسیله آن خانواده و خویشانم مرا از خود رانده اند و دوستان دور و نزدیک من از من دوری گزیده اند و دشمنانم بوسیله آن گرفتاری مرا سرزنش و شماتت می کنند به طوری که در میان مردم مشهور شده ام و سخنان مردم مرا رنج می دهد و هر کس برایم سخنی می گوید و راهی را نشان می دهد، در حالی که طلب و داروی در نزد تو است و تو می دانی که من چه باید بکنم. پس تو با طبابت خود مرا نجات بده چون طبیبی امید وارم کننده تر از تو برایم نیست و هیچ خویشاوندی نسبت به من از تو مهربانتر نمی باشد. این بلا های تو آن نعمتهایی را که به من داده بودی را تغییر داده ، پس این را از من به فرج و آرامش رفع نما و به آرامش تبدیل کن. چون اگر تو این کار را نکنی من از غیر تو چنین امیدی را ندارم. پس با طبابت خودت به من نفع برسان ودرد مرا با داروی خودت درمان کن، ای رحیم.
 
اگر بنده ام این سخنان را بگوید، من قطعا آن بلا و زیان را از او دور می کنم و به وی عافیت می بخشم
.

منبع: مهج الدعوات

تعجیل در ظهور امام زمان(عج): اللهم صل علی محمد و آل محمد

دعا برای آمرزش گناه


دعا برای آمرزش گناه

در روایتى آمده که امام صادق (ع ) فرمود رسول خدا (ص ) فرمودند: هرکس بگوید:
اءَللّهُمَّ، اَغْفِرْ لِلْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ.
- خداوندا، مردان و زنان مؤمن را بیآمرز.

خداوند، در برابر هر مؤمنى که از زمان آفرینش حضرت آدم (ع ) تا برپایى قیامت خلق فرموده ، یک کار نیک براى او مى نویسد، و یک گناه او را محو مى فرماید، و یک درجه [درجه ایمانى ] او را بالا مى برد.

و نیز در روایت آمده که امام صادق (ع ) فرمود: هرگاه کسى بگوید:

 اللّهُمَّ، اغْفِرْلِلْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ وَالْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ، اءَلاَْحْیآءِ مِنْهُمْ وَ جَمیعَ الاَْمْواتِ.

- خدایا، مردان و زنان مؤمن و مسلمان ، و زندگان و تمام مردگان آنها را مورد مغفرت خویش قرار ده


تعجیل در ظهور امام زمان(عج): اللهم صل علی محمد و آل محمد

دعای آمرزش گناهان کبیره و بزرگ


دعای آمرزش گناهان کبیره و بزرگ  

ای محمد،بگو هر کس از امت تو مرتکب گناه کبیره می شود بعد می خواهد آن گناه از نامه اعمالش محو شود و از آن پاک گردد،بدنش را پاک کند و لباس پاکی بپوشد،از آبادی بیرون برود و در صحرا و جای خلوت، رو به من بکند ( یعنی رو به قبله بنشیند) به طوری که هیچ کس او را نبیند. بعد دستهایش را به سوی من بلند کند. چون در آن هنگام هیچ کس میان من و او حایل نیست و بگوید 

یَا وَاسِعاً بِحُسْنِ عَائِدَتِهِ وَ یَا مُلَبِّسَنَا فَضْلَ رَحْمَتِهِ وَ یَا مَهِیباً لِشِدَّةِ سُلْطَانِهِ وَ یَا رَاحِماً بِکُلِّ مَکَانٍ ضَرِیراً أَصَابَهُ الضُّرُّ فَخَرَجَ إِلَیْکَ مُسْتَغِیثاً بِکَ آئِباً إِلَیْکَ هَائِباً لَکَ یَقُولُ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی وَ لِمَغْفِرَتِکَ خَرَجْتُ إِلَیْکَ أَسْتَجِیرُ بِکَ فِی خُرُوجِی مِنَ النَّارِ وَ بِعِزِّ جَلَالِکَ تَجَاوَزْتُ تَجَاوَزْ یَا کَرِیمُ وَ بِاسْمِکَ الَّذِی تَسَمَّیْتَ بِهِ وَ جَعَلْتَهُ فِی کُلِّ عَظَمَتِکَ وَ مَعَ کُلِّ قُدْرَتِکَ وَ فِی کُلِّ سُلْطَانِکَ وَ صَیَّرْتَهُ فِی قَبْضَتِکَ وَ نَوَّرْتَهُ بِکِتَابِکَ وَ أَلْبَسْتَهُ وَقَاراً مِنْکَ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَطْلُبُ إِلَیْکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَمْحُوَ عَنِّی مَا أَتَیْتُکَ بِهِ وَ انْزِعْ بَدَنِی عَنْ مِثْلِهِ فَإِنِّی بِکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَعْتَصِمُ وَ بِاسْمِکَ الَّذِی فِیهِ تَفْصِیلُ الْأُمُورِ کُلِّهَا مُؤْمِنٌ هَذَا اعْتِرَافِی لَکَ فَلَا تَخْذُلْنِی وَ هَبْ لِی عَافِیَةً وَ أَنْجِنِی مِنَ الذَّنْبِ الْعَظِیمِ هَلَکْتُ فَتَلَافَنِی بِحَقِّ حُقُوقِکَ کُلِّهَا یَاکَرِیمُ 

 

 ای خداوندی که رحمت وا سعه تو، شامل همه است. ای کسی که به مردم خیر می رسانی. ای خداوندی که همه رحمتت را دارند و ای کسی که بواسطه شدت سلطنتش مردم از او می ترسند وای رحم کننده درهر مکان. گرفتاری که زیان داده است به سوی تو آمده است و به تو پناه آورده و وحشتش را برای تو می گوید من عمل بدی کردم و به نفع خود ضرر رساندم و بواسطه مغفرتی که در تو سراغ دارم به سوی تو آمده ا م گر چه من در اثر ارتکاب گناه به عزت و جلال تو تجاوز کردم حالا تو را به نامت سوگند می دهم که خود را به آن نام نامیده ای تو آن همه عظمت و قدرت و سلطنت که بر همه جهان داری و آن نامت را بوسیله قرآن منور کرده ای ای خدا بزرگ از تو در خواست می کنم که آن گناه بزرگ مرا از نامه اعمال من پاک کنی و بدن مرا از وبال آن گناه خالی سازی چون من به تو ای خدائی که غیر از تو خدائی نیست پناه آورده ام و نام تو که همه امور را با آن فیصله می دهی چنگ زده ام و به قدرت تو ایمان دارم . این اعتراف من است پس مرا خوار نکن و به من عفیت عطا فرما و مرا از این گناه بزرگی که هلاکم کرده نجات ده و مرا به خاطر همه حقوقی که داری عفو کن ای خداوند کریم . ای محمد، اگر این شخص در آن چیز که من به تو امر کردم خالصانه عمل کند و هدفش غیر من نباشد، من او را از خسران آن گناه بزرگ خلاص می کنم و دستهای او را از آلودگی به این گناه پاک می کنم. زیرا من به تو نامهایی را یاد دادم که دعا به وسیله آنها مورد اجابت واقع می شود.

     تعجیل در ظهور امام زمان(عج): اللهم صل علی محمد و آل محمد

نماز قطعی حاجت


نماز حاجت قطعی

نماز حاجت و آن به کیفیاتى وارد شده: یکى از آنها که گفته‏اند [و] مکرر به تجربه رسیده آن است که از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: وقتى که امرى به تو نازل شود متوسل شو به حضرت رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم و دو رکعت نماز به جا آور و هدیه کن بر آن بزرگوار. راوى گوید: عرض کردم چه کنم؟ فرمود: غسل مى‏کنى و دو رکعت نماز به جا مى‏آورى، ابتدا مى‏کنى به آن چه در نماز فریضه ابتدا مى‏کنى و مثل تشهّد فریضه به جا مى‏آورى و بعد از آن که سلام مى‏گویى بگو: 

اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْکَ السَّلامُ وَ إِلَیْکَ یَرْجِعُ وَ یَعُودُ السَّلامُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى 

 مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ بَلِّغْ رُوْحَ مُحَمَّدٍ مِنِّی السَّلامَ وَ بَلِّغْ أَرْواحَ الأَئِمَةِ الصَّالِحینَ 

سَلامِی وَ ارْدُدْ عَلَیَّ مِنْهُمْ السَّلامَ وَ السَّلامُ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ اللَّهُمَّ 

 إِنَّ هاتَیْنِ الرَّکْعَتَیْنِ هَدِیَّةٌ مِنِّی إِلى‏ رَسُولِ اللَّهِ فَأَثْبِتْنِی عَلَیْهِما ما أَمَّلْتُ وَ رَجَوْتُ 

 فِیکَ وَ فِی رَسُولِکَ یا وَلِیَّ الْمُؤْمِنینَ 

بعد از آن برو به سجده و چهل مرتبه بگو:  

یا حَىُّ یا قَیُّومُ یا حَیَّاً لا یَمُوتُ یا حَىُّ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ یا ذَا الْجَلالِ وَ الإِکْرامِ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ 

بعد از آن طرف راستِ رو را به زمین گذار و چهل مرتبه همین دعا را بگو بعد از آن طرفِ چپ صورت را به زمین گذار و همان دعا را چهل مرتبه بگو بعد از آن، بلند کن سر خود را و دستها را بلند کن و چهل مرتبه بگو بعد از آن، دست خود را به گردن بینداز و انگشت سبابه‏ى خود را بگیر و آن را چهل مرتبه بگو بعد از آن، ریش خود را به دست چپ بگیر و گریه کن یا خود را به گریه بدار و بگو: 

یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللَّهِ أَشْکُو إِلَى‏ اللَّهِ وَ إِلَیْکَ حاجَتی‏ وَ إِلى‏ أَهْلِ بَیْتِکَ الرَّاشِدینَ 

 حاجَتی‏ وَ بِکُمْ أَتَوَجَّهُ إِلَى اللَّهِ فِی حاجَتی‏ 

بعد از آن برو به سجده و آن قدر یا اللَّهُ یا اللَّهُ بگو تا نفس تو تمام شود و بگو صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذا وَ کَذا وبجای کذا وکذا حاجت خود را ذکر کن حضرت صادق علیه السلام فرمود: من ضامنم بر خداى عز و جل آن که از جاى خود حرکت نکند تا حاجت او روا شود.

 

تعجیل در ظهور امام زمان(عج): اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

دعای حاجت


دعایی به جهت برآمدن حاجت از شیخ بهاءالدین عاملی بسیار مجرّب است

از شیخ بهاءالدین عاملی رسیده که در شب جمعه این دعا را بر چهل و یک دانه گندم بخواند و بر بام خانه ریزد تا مرغها بخورند اگر حاجتش روا نشود بر من بد گویند.

بِسْمِ الله الرّحْمنِ الرّحیم

لا اِلهَ اِلاَّ الله ُبِعَوْنِکَ وَ قُدْرَتِکَ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ بِحَقِکَ وَ حُرْمَتِکَ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ فَرَجاً فَرَجَنی مِنْ اَمْری فَرَجاً وَ مَخْرَجاً رَبَنّا یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

به هر دانه گندم یک بار بخواند